بدون دیدگاه

چگونه خونسرد و آرام باشیم

1- نسبت به خود مهربان باشید. خونسرد بودن با خود را دوست داشتن خودمان شروع می شود. برای خیلی از ما پیش آمده است که نسبت به خودمان با لحن بد صحبت
می کنیم و بدترین منتقدین خودمان به شمار می رویم. اگر این احساسات، احساسات درونی شما می باشند پس همیشه در حال سرزنش خود هستید که چرا آرامش ندارید ! به خودتان همیشه یادآوری کنید که دوست داشتن و اعتماد به خودتان امری درست است.
با خودتان به آرامی صحبت کنید. زمانی که از خودتان ناراضی هستید، صحبت منفی در ذهن شما شکل می گیرد، به خودتان همیشه یادآوری کنید که شما مهم هستید و شایسته احترام هستید و چنین افکار منفی در زندگی شما نباید جایی داشته باشند.
به یاد داشته باشید که همگان اشتباه
می کنند. اگر همه چیز فورا جواب می داد و هرچیزی که می خواستید به یکباره به دست می آمد، پس معنای زندگی چه چیزی است؟
ارزش خودتان را همیشه بدانید. به خودتان ارزش، قدرت و زیبایی که به جهان اعطا می کنید را همیشه یادآوری کنید.

2- ناتوانی در بخشیدن. دیگران باعث می شود شما همیشه با خود در حال جنگ باشید و احساس نارضایتی داشته باشید. نگه داشتن کینه های قدیمی و خشمگین بودن باعث می شود که یک نوع پریشانی داخلی در وجود شما شکل گیرد که باعث یادآوری گذشته های دردناک شما شود. آیا شما واقعا لذت می برید همیشه در غل و زنجیر افکار منفی و کینه ها باشید؟ سلامت شما، فشار خون، ضربان قلب، سلامت روح و روان شما همه تحت تاثیر این نوع افکار قرار می گیرند.
زمانی که دایم احساس نفرت داشته باشید و حس کنید باید انتقام بگیرید و در هر سایه ای که می بینید روح افرادی را ببینید که از آن ها تنفر دارید، داشتن یک زندگی آرام سخت است. بخشش باعث
می شود که شما جا را برای مهربانی و خود رهایی باز کنید. بخشیدن به شما حس آرامش می دهد چون شما دیگر نیاز به این ندارید که قسمت اعظمی از زندگی خود را به تنفر از دیگران بپردازید.
به خودتان یادآوری کنید زمانی که می بخشید، با این کار احساسات سمی را از زندگی خود پاک
می کنید، بخشش در رابطه با نادیده گرفتن کاری که شخصی انجام داده است نیست بلکه در رابطه با این است که دیگر اجازه ندهید اعمال آن شخص زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.
زمانی که حس می کنید می خواهید از دست کسی که شما را اذیت می کند عصبانی شوید، کمی فکر کنید و جلوی این خشم را بگیرید. به آهستگی برای چند ثانیه نفس بکشید. آیا عصبانی بودن باعث
می شود زندگی شما بهتر شود؟ آیا احساس تنفر باعث می شود شما شاد باشید؟ آیا افرادی که شما را واقعا دوست دارند می خواهند شما اینطوری رنج بکشید ؟ جواب تمامی این سوال ها «نه» است… بنابراین این افکار منفی را رها کنید و به دنبال افکار مثبت باشید.

3- صبور باشید. صبر فرزند آرامش است. صبور نبودن باعث ایجاد آشفتگی و تلاطم می شود. عدم صبور بودن یعنی «من الان میخواهم» و زمانی که «آن چیز» مهیا نمی شود، شما کنترل خود را از دست
می دهید و فشار خون شما بالا می رود. عدم صبور بودن باعث انتظارات نامعقول می شود در قبال افراد و جهان اطراف می شود ( شما هم از خود و هم دیگران انتظارات بیش از حدی خواهید داشت) و باعث ایجاد چیزی به اسم کمال گرایی می شود که باعث می شود جایی برای اشتباه کردن وجود نداشته باشید. شخصی که آرام است از طرف دیگر، به خوبی آگاه است که گاهی اوقات اشتباه می کند و عجله کردن باعث بروز اشتباه می شود.
اگر متوجه شده اید که می خواهید بعضی از کارها را با عجله انجام دهید، این کار را متوقف کنید و موقعیت را ارزیابی کنید. اگر این کار را الان انجام دهید شخصی خواهد مرد؟ اگر نه، در رابطه با تعجیل کردن فکر کنید که باعث می شود زندگی شما بدتر شود و حتی حس قضاوت شما را تحت تاثیر نادرست قرار دهد.
اگر هنوز با صبور بودن مشکل دارید، ممکن است نیاز به تمرین بیشتری داشته باشید. سعی کنید که در رابطه با چیزهای کوچک صبوری خرج دهید، نظیر انتظار در صف فروشگاه. حواس خود را با خواندن تیتر مجلات زرد در صف انتظار گرم کنید. سپس سعی کنید در موقعیت های بزرگ تر نظیر شلوغی ترافیک و یا برخورد با کودکان خود این روند را دنبال کنید.

4- در رابطه با اوضاع قبل از نگران شدن فکر کنید. اکثر اوقات، نگران نبودن اشکال ندارد. اکثر اوقات گوش دادن بیش از حد به  اخبار و شایعه ها باعث می شود که همیشه سردرگم باشید. باعث میشود که یک نوع عدم آرامش و سکوت در زندگی شما جریان داشته باشد. افراد عاقل می دانند چه چیزی بخوانند، به
حرف های چه کسی گوش کنند و چه زمانی شایعات را نادیده بگیرند ( اکثر اوقات البته). فرد عاقل فردی آرام است چون دانا است و می داند که چطور از شرایط خوب در زندگی استفاده کنید.

5- روند زندگی خود را کمی آهسته کنید. بسیاری از افراد سعی می کنند که قبل از اینکه حتی دری باز باشد شروع به هل دادن و هل دادن کنند تا راه خروجی پیدا شود. اوقاتی را در نظر بگیرید که زمانی که هواپیما فرود می آید همه به سمت بخش خروجی هجوم می آورند و از آخر هم باید در صف بایستند. بدانید چه زمانی واقعا باید عجله کنید و چه زمانی باید خونسرد باشید تا متوجه شوید اکثر اوقات خونسرد بودن مشکلی ایجاد نمی کند.
آهسته بود همچنین به شما اجازه می دهد با دقت بیشتری کارها را انجام دهید و باعث شود که از استرسهای بعدی شما کاسته شود.

You might also like

More Similar Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست