بدون دیدگاه

کاهـــش وزن با تغییــــر عادت های صبحگاهی

صبحانه ای با میزان پروتئین بالا مصرف کنید
صبحانه مهمترین وعده ی غذایی در طول شبانه روز است. زیرا آنچه در صبحانه می‌خورید، روند غذا خوردن را در تمام روز تنظیم می کند.
خوردن صبحانه ای که در آن مواد پروتئینی زیادی وجود دارد، باعث می شود تا میل وهوس تان به خوردن کاهش یابد وکاهش وزن پیدا کنید. همچنین هرچقدر مصرف پروتئین درصبحانه بیشتر باشد، نسبت به حالتی که میزان پروتئین عادی است، چربی کمتری دربدن ذخیره خواهد شد ودر نتیجه کمتر غذا می خوریم وکمتر گرسنه خواهیم شد. پروتئین با کاهش سطح گرلین یعنی هورمنی که محرک احساس گرسنگی است، به کاهش وزن کمک می کند.
برای خوردن صبحانه ای خوب با میزان پروتئین بالا می توانید از تخم مرغ، ماست یونانی، پنیر کاتیج، آجیل ودانه چیا استفاده کنید.

زیاد آب بنوشید
نوشیدن آب در صبح، کمک شایانی به از دست دادن وزن می کند. آب باعث افزایش مصرف انرژی می شود. نوشیدن آب دربعضی ازافراد بزرگسال موجب کاهش اشتها وخوردن غذای کمترمی شود. به طورکلی پژوهش های گوناگون حاکی ازآن هستند که نوشیدن 1 تا 2 لیتر آب در روز به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند. آب در صبحگاه بدن را هیدراته نگه می‌دارد و وزن را کاهش می دهد.

خودتان را وزن کنید
هر روز صبح خودتان را وزن کنید. این کار باعث می شود تاانگیزه ی بیشتری برای کاهش وزن داشته باشید. تحقیقات نشان می دهند که وزن کردن صبحگاهی تاثیر مطلوبی در کنترل وزن دارد، زیرا کسانی که این کار را انجام می دهند، نوعی نظم را نیز وارد رفتارها وعادات خود می کنند. چنین نظمی، اراده وانگیزه لازم برای کاهش وزن را تامین می‌کند.
یادتان باشد که وزن در طول روز تحت تاثیرعوامل مختلف نوسان دارد. پس با دید کلی به قضیه نگاه کنید وبه جای تمرکز برتغییرات روزانه به روند کلی کاهش وزن توجه داشته باشید.

آفتاب بگیرید
هر روز صبح پرده ها را کنار بزنید یا چند دقیقه را خارج ازمنزل بگذرانید. اجازه بدهید آفتاب به بدنتان بخورد. مطالعات نشان می‌دهد که قرارگرفتن درمعرض نورملایم خورشید نیزدرمقاطع زمانی مشخصی از روز، در کاهش وزن تاثیر زیادی دارد.
آفتاب گرفتن راه بسیار مناسبی برای تامین ویتامین D است. از نظر علمی وجود این ویتامین به مقدار کافی در بدن، به کاهش وزن کمک می کند ومانع چاقی می شود.
استفاده از نور آفتاب در منزل یابیرون از آن، در حد 10 تا 15 دقیقه به کاهش وزن کمک می کند.

در حال زندگی کنید
در حال زندگی کردن تمرینی است که با تمرکز کامل بر زمان حال وتزریق هوشیاری به افکار و احساسات صورت می گیرد. این تمرین به کاهش وزن وتقویت عادات غذایی مفید کمک شایانی می کند.
تمرین زیستن در زمان حال بسیار ساده است. برای شروع، روزانه 5 دقیقه را به نشستن در محیطی آرام اختصاص بدهید وسعی کنید احساسات خود را دقیقا شناسایی کنید.

ورزش کنید
اگر صبح اولین کاری که می کنید، انجام حرکات ورزشی باشد، در کاهش وزن موفق تر خواهید بود. ورزش صبحگاهی به ثبات قند خون در طول روز نیز کمک می کند. پایین بودن سطح قند خون، نشانه های منفی زیادی از جمله گرسنگی مفرط دارد.

برای ناهار برنامه ریزی قبلی
داشته باشید
اگرازقبل وبا برنامه ریزی ناهار خود را تهیه کنید، امکان کاهش وزن تان افزایش می یابد وانتخاب های بهتری برای تغذیه خود خواهید داشت.
غذاهایی که درمنزل طبخ وآماده می شوند نیزبه کاهش چربی مصرفی و وزن کمک می کنند.
درواقع کسانی که در حداقل 5 باردرمنزل غذا مصرف می‌کنند نسبت به کسانی که 3 بار یا کمتر در خانه غذا می خورند، 28 درصد کمتر احتمال دارد که به اضافه وزن دچار شوند.

بیشتر بخوابید
سعی کنید شب ها زودتر به رختخواب بروید یا صبح ها کمی دیر بلند شوید. کم خوابی باعث تشدید حس گرسنگی می شود. برای این که نتایج خوبی بگیرید تلاش کنید تا هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید.

شیوه رفت وآمد تان را عوض کنید
شاید با خودروی شخصی تردد کردن و به سرکاررفتن راحت تر باشداما چربی هایی که به دور شکم وکمرتان اضفه می شود؛ شما را روزی پشیمان خواهد کرد. پیاده روی، دوچرخه سواری واستفاده از وسایل حمل ونقل عمومی در کاهش وزن وکاهش خطر اضافه وزن نقش دارد. حتی اگر در هفته چند بار از پیاده روی بهره ببرید، باز هم تاثیرات آن در کاهش وزن مشاهده خواهد شد.
میزان مصرف غذایی تان
را کنترل کنید
اگر حواستان به میزان مواد مصرفی در طول روز باشد، بهتر می توانید وزن را کنترل کنید. برای این کار می توانید از نرم افزارها استفاده کنید یا قلم وکاغذی بردارید واز اولین وعده غذایی تان شروع به یادداشت برداری از میزان مصرف کالری ها و… کنید.

You might also like
بدن

More Similar Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست